Na pełnym morzu ...

Na pełnym morzu (bałtyckim),

czyli ekspresowa wycieczka na trasie Gdańsk – Sztokholm 10÷12.IX.’21

Tego jeszcze nie było. Wybraliśmy się bowiem „za morze”. Naturalnie najpierw musieliśmy dojechać „naszym autokarem” do Gdańska i zgodnie z planem zwiedzić gdańską starówkę. Nasza trasa wiodła od dawnej wyspy spichrzów (wyspa to trochę sztuczna, bo powstała między Motławą a jej kanałem).

Czytaj więcej: Na pełnym morzu ...

Wycieczka do Gruzji

Długo oczekiwaliśmy na możliwość zrealizowania planu wyjazdu do Gruzji i wreszcie udało się (20 ÷ 27.08.2021). Droga dosyć daleka, ale trudy nocnego lotu samolotem i autobusowego dojazdu znieśliśmy z nadzieją i niecierpliwie oczekujących na wrażeń.

Czytaj więcej: Wycieczka do Gruzji

Na południu Podlasia

Po długiej przerwie spowodowanej pandemią wreszcie możemy spędzać wspólnie czas wyjeżdżając na wycieczki bliższe i dalsze.

W piękny słoneczny świąteczny dzień 15 sierpnia 2021 wyruszyliśmy na Szlak Nadbużański.

Czytaj więcej: Na południu Podlasia

Kraina otwartych okiennic

Wycieczkę z przewodnikiem p. Niną Zin rozpoczęliśmy od wsi Nowoberezowo. Obejrzeliśmy z zewnątrz dwie cerkwie: drewnianą pw. Św. Jana Teologa z XVIII w. i murowaną pw. Wniebowstąpienia Pańskiego z 1873r., żeliwny krzyż ustawiony za czasów carskich upamiętniający koronację cara Mikołaja II.

Czytaj więcej: Kraina otwartych okiennic

Wycieczka do Podlaskiego Muzeum Kultury Ludowej

Nareszcie po długiej przerwie w działalności Uniwersytetu Trzeciego Wieku wymuszonej restrykcjami spowodowanymi pandemią koronawirusa zdecydowaliśmy się na wycieczkę planowaną jeszcze w ubiegłym roku.